Tuesday, October 1, 2019

Pemasaran dalam Talian, Pengiklanan dan Promosi


Setelah konsep glamping ditetapkan, media sosial diwujukan untuk mempromosikan Glamping Park Bayu Lestari. Media sosial yang dipilih adalah Facebook, Instagram dan website.Untuk menyiapkan website, ia mengambil masa 2 hari manakala Facebook dan Instagram dibuat kurang daripada 1 hari. Kini Facebook dan Instagram di promosikan secara berterusan.


Instagram Glamping Park Bayu Lestari yang mempunyai 76 pengikut.


Facebook Glamping Park Bayu Lestari

Website Glamping Park Bayu Lestari.

Website ini dibuat bersama dengan sukarela yang bernama Mathew daripada Amerika yang pakar dalam bidang web design.Dengan bantuannya, website ini dapat disiapkan dalam masa dua hari bersama logo glamping dan warna yang sesuai.


Selain daripada promosi secara online,promosi menggunakan media cetak juga dilakukan dan diberikan kepada pelancong yang datang ke Bayu Lestari. Jenis media cetak yang digunakan adalah risalah dan brosur kerana mudah untuk diedarkan dan lengkap dengan informasi yang penting tentang Bayu Lestari Galamping Park.

Risalah yang diedarkan kepada pelancong asing

Design brosur yang diedarkan kepada pelancong yang datang ke Bayu Lestari.


No comments:

Post a Comment