Setelah konsep glamping ditetapkan, media
sosial diwujukan untuk mempromosikan Glamping Park Bayu Lestari. Media
sosial yang dipilih adalah Facebook,
Instagram dan website.Untuk
menyiapkan website, ia mengambil masa
2 hari manakala Facebook dan Instagram dibuat kurang daripada 1 hari. Kini Facebook dan Instagram di promosikan secara berterusan.
Instagram Glamping Park Bayu Lestari yang mempunyai 76
pengikut.
Facebook Glamping Park Bayu
Lestari
Website Glamping Park Bayu Lestari.
Website ini dibuat bersama dengan sukarela yang
bernama Mathew daripada Amerika yang pakar dalam bidang web design.Dengan bantuannya, website ini dapat disiapkan dalam
masa dua hari bersama logo glamping dan
warna yang sesuai.
Selain daripada promosi secara online,promosi menggunakan media cetak juga dilakukan dan diberikan kepada pelancong yang datang ke Bayu Lestari. Jenis media cetak yang digunakan adalah risalah dan brosur kerana mudah untuk diedarkan dan lengkap dengan informasi yang penting tentang Bayu Lestari Galamping Park.
Risalah yang diedarkan
kepada pelancong asing
Design
brosur yang diedarkan kepada pelancong yang datang ke Bayu Lestari.
No comments:
Post a Comment